SESSIÓ 3

EL MEU PLA DE VIDA

PREVI:RESUM: A aquesta sessió vam conèixer el nostre meravellós, atent, culte, brillant i magnífic Jordi, el professor que imparteix l'assignatura. Seguit d'això, vam mirar uns vídeos que parlaven sobre el futur dels nens. Eren una mena de recreacions de dibuixos animats on el pare controla el nen perquè tingui la vida que els pares volen. Per exterioritzar aquesta idea, s'utilitza un pla de vida en què, depenent de la teva exigència i objectius, hi afegeixes unes dades o unes altres.

Després de veure els vídeos, vam estar responent a les preguntes del professor, com què ens havia semblat i si ens semblava just, entre d'altres. Finalment, ens va posar una feina: fer el nostre pla de vida, una mena d'infografia o bé una presentació amb els àmbits generals de les nostres vides, com la família, l'escola/món laboral, i nosaltres mateixos. Aquí havíem de respondre unes preguntes sobre cada àmbit, fent referència al futur.

Sincerament, penso que ha estat bé i ha estat interessant; no obstant això, m'hauria agradat una mica més de participació per part dels alumnes, és a dir, que ens deixés més temps per parlar i fer petits debats entre nosaltres sobre el tema, ja que és molt interessant i a molts ens aniria bé tenir moments per centrar-nos en els nostres futurs.

1. Identificació de Temes Clau

  • Principals Temes Tractats: Els principals temes de la sessió han estat el control i les expectatives que altres persones, especialment els pares, poden tenir sobre el futur dels nens, i com això pot afectar les seves decisions i objectius personals. També s'ha tractat el concepte del "pla de vida" com una eina per organitzar les metes en diferents àmbits.
  • Concepte Nou Aprés: Un concepte nou que he après és la idea del "pla de vida" com una estructura que ens pot ajudar a pensar en el futur de manera organitzada i a reconèixer la influència d'altres persones en les nostres decisions.

2. Impacte Personal

  • Com t'han afectat els temes discutits: Aquest tema m'ha fet pensar en com les expectatives externes poden influir en les meves pròpies eleccions, i en la importància de reflexionar sobre quines metes són realment importants per a mi.
  • Aplicació a la vida personal: El que he après es pot aplicar a la meva vida personal en moments en què em sento pressionat per seguir un camí determinat. Em servirà per qüestionar-me si les meves decisions responen a les meves aspiracions o a les expectatives d'altres.

3. Emocions i Reaccions

  • Emocions Sentides: He sentit curiositat i una mica de frustració en pensar en com les expectatives externes poden limitar-nos. També he sentit una mica de calma en pensar que puc decidir com vull que sigui el meu pla de vida.
  • Moments de Reflexió o Sorpresa: Em va sorprendre veure com molts companys es van sentir identificats amb el tema dels pares que intenten decidir pel futur dels fills. Em va fer reflexionar sobre la importància de mantenir la pròpia identitat en les nostres decisions.

4. Relació amb Valors Personals

  • Relació amb els meus Valors: Aquest tema connecta amb els meus valors d'autonomia i autenticitat. Crec fermament que cadascú ha de tenir la llibertat de seguir els seus propis somnis i metes.
  • Canvi de Punts de Vista: Aquesta sessió m'ha fet reconsiderar fins a quin punt deixo que les opinions dels altres influeixin en les meves decisions. És un recordatori de la importància de confiar en les pròpies aspiracions.

5. Presa de Decisions Ètiques

  • Dilema Ètic Discutit: El dilema ètic implícit és si és just que els pares controlin o imposin un camí de vida als fills, o si han de permetre que cadascú explori els seus propis interessos.
  • La Meva Decisió: Crec que els pares haurien de guiar però no imposar. La meva decisió seria donar suport als fills perquè puguin desenvolupar-se segons les seves pròpies preferències, ja que la felicitat i autenticitat de cada persona depenen d'això.

6. Aplicació Pràctica

  • Aplicació en Situacions Reals: Aquest aprenentatge es pot aplicar en situacions on senti pressió per seguir un camí específic, ja sigui en l'àmbit acadèmic o laboral. Em servirà per recordar que és important que les meves decisions siguin autèntiques.
  • Exemple Concret: Per exemple, si he de triar una especialització d'estudi, em plantejaria si realment em motiva o si és una elecció influenciada per la família o l'entorn.

7. Feedback i Preguntes

  • Dubtes: No tinc grans dubtes, però m'hauria agradat parlar sobre més casos reals per veure com altres persones han afrontat aquest tipus de pressions
  • Preguntes Addicionals: Una pregunta que tinc és com podem gestionar les converses amb familiars que tenen opinions molt fortes sobre les nostres decisions sense generar conflictes.
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar