
SESSIÓ 17

PRIMER DEBAT
PREVI: RESUM
Avui hem escoltat el primer debat sobre si l'alumnat hauria de decidir sobre les normes de convivència. Hi havia dos grups amb posicions oposades: un a favor i l'altre en contra. Cada grup ha exposat els seus arguments i hem pogut veure diferents punts de vista sobre el tema.
1. Identificació de temes claus
El debat s'ha centrat en si els alumnes haurien de tenir més pes en la creació i modificació de les normes de convivència de l'escola. D'una banda, s'ha defensat que com a persones afectades per aquestes normes, hauríem de tenir més veu. De l'altra, s'ha argumentat que els professors i la direcció tenen més experiència per establir regles justes i funcionals.
2. Impacte personal
M'ha semblat un tema interessant perquè normalment simplement acceptem les normes sense pensar qui les decideix o si podríem tenir-hi més influència. Crec que seria positiu que els alumnes poguessin participar més, però també entenc que no tothom s'ho prendria seriosament.
3. Emocions i reaccions
He trobat el debat interessant i ben estructurat, encara que en alguns moments semblava que es repetien arguments. També he notat que alguns companys defensaven les seves idees amb molta convicció, cosa que ha fet el debat més dinàmic.
4. Relació amb valors personals
Sempre he pensat que les normes han de ser justes i tenir en compte a tothom, però aquest debat m'ha fet pensar en si realment tothom estaria preparat per decidir-les o si seria millor que ho fessin persones amb més experiència.
5. Presa de decisions ètiques
Crec que seria bo que l'alumnat tingués més veu, però amb certs límits. No totes les decisions poden dependre d'un grup que pot tenir interessos personals per sobre del bé comú.
6. Aplicació pràctica
Aquest debat em pot ajudar a ser més crític amb les normes que segueixo i a entendre que moltes vegades es poden qüestionar o proposar canvis si es fan de manera adequada.
7. Feedback i preguntes
El debat ha estat interessant i ben argumentat, però em queda el dubte de fins a quin punt realment l'escola estaria disposada a cedir part del seu control a l'alumnat i si això canviaria alguna cosa en la pràctica.
AQUESTA IMATGE EM GENERA UNA FELIÇITAT MOLT GRAN!
