
SESSIÓ 12

ANÀLISI DAFO DE LA SALLE MANRESA
PREVI: RESUM
Avui hem acabat de llegir exemples sobre si algo és just o no i el tutor Jordi ens ha explicat què és un anàlisi DAFO. Després hem hagut de fer-ne un sobre la nostra escola (cosa que no m'ha agradat gaire).
1. Identificació de temes claus
Hem parlat de justícia a partir d'exemples i després hem vist què és un DAFO. L'excel·lentíssim Jordi ha explicat com funciona i ens ha fet fer-ne un sobre l'escola, cosa que em sembla inútil perquè tots sabem quins són els problemes, però mai es fan canvis reals.
2. Impacte personal
No ha estat una classe que m'hagi fet pensar gaire, però m'ha semblat
interessant veure les opinions dels altres sobre si una situació és justa o no.
El tema del DAFO m'ha semblat més avorrit, perquè no crec que fer una llista de
punts forts i febles canviï res en realitat.
3. Emocions i reaccions
Quan ens han dit que havíem de fer un DAFO de
l'escola, no m'ha semblat gaire interessant perquè dubto que serveixi per
canviar res. Tot i així, ha estat curiós veure quins aspectes posava cada
company i com cadascú percep l'escola de manera diferent.
4. Relació amb valors
personals
Jo crec que si un sistema no funciona, no serveix de res analitzar-lo, s'ha de
canviar. Però clar, això no interessa perquè volen que seguim dins sense
qüestionar res.
5. Presa de decisions
ètiques
L'únic que puc treure d'això és que la justícia es veu diferent segons qui la
miri, i que l'escola sempre defensarà el seu sistema encara que no sigui just.
6. Aplicació pràctica
Puc aplicar el DAFO per analitzar inversions o negocis, però fer-lo sobre
l'escola no em servirà de res perquè jo no tinc poder per canviar-la.
7. Feedback i
preguntes
Tot s'ha entès prou bé i el concepte de DAFO en si pot ser útil en altres
àmbits. Tot i així, no veig gaire clar per què hem de fer-ne un de l'escola si
després no es farà res amb el que diem.
A CONTINUACIÓ UNA IMATGE QUE EM GENERA UN SENTIMENT DE MALESTAR.
